A TERVPÁLYÁZAT TÁRGYA:
Főtér és környezete építészeti-megújítása
A TERVPÁLYÁZAT CÉLJA:
A tervezési terület fejlesztési lehetőségeinek, azok irányainak
feltárása, látványi gazdagítása, amely segíti a turizmust, új arányt
mutat a használatra, az építészeti értékmegőrzésre.
A TERVPÁLYÁZAT KIÍRÓJA: Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata
Kecskemét, Kossuth tér 1.
A TERVPÁLYÁZAT LEBONYOLÍTÓJA: Kecskemét Megyei Jogú Város
Polgármesteri Hivatal, Főépítészi Osztály
Kecskemét, Kossuth tér 1.
A TERVPÁLYÁZAT JELLEGE, FORMÁJA:
a) A tervpályázat jellege: NYÍLT
b) A tervpályázat formája: ÖTLETPÁLYÁZAT
c) A tervpályázat benyújtása: TITKOS
d) A tervpályázat lebonyolítása:
- A tervpályázati eljárások részletes szabályairól szóló 137/2004. (IV. 29.) Korm. Rendelet,
- a Magyar Építész Kamara Tervpályázati Szabályzata,
- a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. tv.,
- valamint a jelen tervpályázati kiírás előírásai szerint történik.
A TERVPÁLYÁZAT LEBONYOLÍTÁSÁNAK IDŐTÁBLÁZATA
a) A Tervpályázat meghirdetése, a kiírás árusításának kezdete: 2009.05.25.
b) Helyszíni szemle: 2009.06.24.
c) A kérdések határideje: 2009.06.30.
d) A kérdésekre adott válaszok határideje: 2009.07.10.
e) A pályaművek postára adásának határideje: 2009.09.14.
f) A pályázat eredményének kihirdetése, a díjak átadása: 2009.10.15.
g) A tervpályázat nyilvános bemutatása: 2009.10.31.
h) A díjazásban nem részesült pályaművek visszaadása: 2009.11.30.
A TERVPÁLYÁZATI DOKUMENTÁCIÓ ÁRUSÍTÁSA
A tervpályázati dokumentációt 10.000 Ft (bruttó) összegért
Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
Főépítészi Osztály
(Kecskemét, Kossuth tér 1. I. em. 34.)
2009.05.25.- től kezdődően munkaidőben (8,30 órától, 16 óráig, pénteken 8,30 órától 12,00 óráig) árusítja. Fizetni átutalással vagy postai csekkel lehet. A dokumentáció igazolt befizetés esetében személyesen vagy postai úton is átvehető.
A HELYSZÍNI SZEMLE, A KIÍRÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK ÉS AZ EZEKRE ADOTT VÁLASZOK, A PÁLYÁZATI DOKUMENTÁCIÓ VÉGLEGESÍTÉSE
Helyszíni szemle
Kiíró 2009. 06.24-én helyszíni szemlét tart.
Találkozás:
9.00 órakor Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, Kecskemét, Kossuth tér 1.
Kérdések
A pályázók a kiírással és a pályázattal kapcsolatos kérdésekkel 2009.06.30-ig
az alábbi címre feladott ajánlott levélben fordulhatnak a kiíróhoz:
Cím: Kecskemét Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
Főépítészi Osztály
6000. Kecskemét, Kossuth tér 1.
Válaszok
A határidőben feladott kérdéseket a kiíró, ill. a nevében eljáró Bíráló Bizottság
2009.07.10-ig megválaszolja, és az összes kérdést, valamint az azokra adott válaszokat a pályázati kiírás kivételekor megadott címre postán megküldi. A kérdésekre adott válaszokkal szükség esetén a kiírás módosulhat.
A dokumentáció véglegesítése
A kiíró a kérdések megválaszolásának időpontjáig a dokumentációt a bírálati szempontok és az alkalmassági követelmények (pl. bíráló bizottság összetétele) kivételével módosíthatja, kiegészítheti, illetve a tervpályázat lebonyolításától visszaléphet. Ez utóbbi esetben a kiírás árát a pályázóknak a kiíró megtéríti.
Letölthető dokumentum:
A TERVPÁLYÁZAT TÁRGYA:
Herman Ottó Általános Iskola emeletráépítéssel történő bővítésének, átalakításának építészeti tervpályázata
A TERVPÁLYÁZAT CÉLJA:
A tervpályázat célja a tervezési feladat megvalósítására legjobban
alkalmas tervjavaslat kiválasztása, illetve a tervezési feladat
megoldására alkalmas tervező kiválasztása, valamint a tervezői megbízás
szakmai feltételeinek előzetes tisztázása. A tervpályázatot követő
továbbtervezésre vonatkozó tervezői szolgáltatás megrendelése a
137/2004. (IV. 29.) Korm. Rendelet 20. § (1) bekezdés szerint történik.
A pályázathoz tartozó mellékletek a mai naptól letölthetőek! (2009.05.27)
Letölthető dokumentumok: Tervpályázati kiírás (PDF), Tervpályázat mellékletei (~50Mb ZIP)A pályázathoz tartozó kérdések és válaszok a mai naptól letölthetőek! (2009.06.18)
Letölthető dokumentumok: Válaszok (PDF), Kérdések (PDF)
A TERVPÁLYÁZAT KIÍRÓJA:Budaörs Város Önkormányzata
2040 Budaörs, Szabadság út 134.
(Bonyolító: Főépítészi Iroda, Tel: 23-447-989)
A TERVPÁLYÁZAT JELLEGE, FORMÁJA:
A tervpályázat jellege: NYÍLT
A tervpályázati eljárás formája: ÁLTALÁNOS ELJÁRÁS
A tervpályázat: TITKOS
A TERVPÁLYÁZAT LEBONYOLÍTÁSÁNAK IDŐTÁBLÁZATA
Tervpályázat meghirdetése ……………………………... 2009. 05.12.
Kiírás árusításának kezdete……………………………… 2009. 05. 12.
Helyszíni szemle időpontja ………………………………. 2009. 05. 27. 14:00
Kérdések postára adásának határideje ………………… 2009. 06. 03. 24:00
Kérdésekre adott válaszok határideje …………………… 2009. 06. 12.
Pályaművek postára adásának határideje ……………… 2009. 07. 16. 24:00
Pályázat eredményének kihirdetése, a díjak átadása …… 2009. 07. 31.
A TERVPÁLYÁZATI DOKUMENTÁCIÓ BESZERZÉSÉNEK MÓDJA
A tervpályázati dokumentációt kiíró 15.000,- Ft (bruttó) összegért, az 1.01. alatt megjelölt címen, munkaidőben (H: 8:00–18:00, K-Cs: 8:00-16:00, P: 8:00-14:00) az Ügyfélszolgálaton (Budaörs, Szabadság út 134. Földszinti aula) árusítja.
A dokumentáció kifizetése banki átutalással történjen. A dokumentáció átvételekor be kell mutatni az átutalást igazoló bizonylatot, melyen szerepeljen a közlemény rovatban a „Budaörs, Herman Ottó Általános Iskola tervpályázat – dokumentáció ára” jogcím megjelölés. (Számlaszám: OTP Bank Nyrt. 11742173-15390053) A dokumentáció átvételét Kiíró elismervénnyel igazolja.
Kérésre van mód a tervpályázati dokumentáció postai úton való megküldésére is, amennyiben a dokumentáció árának banki átutalási tényét igazoló elismervényét faxon (06-23-447-989), illetve e-mailben (foepitesz@budaors.hu) megküldik. Ebben az esetben Kiíró elismervényeként a dokumentáció postai feladását igazoló szelvénye minősül.
A tervpályázati dokumentáció beszerzésének határideje: 2009. 07. 16. 10:00
A HELYSZÍNI SZEMLE, A KIÍRÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEK ÉS EZEKRE ADOTT VÁLASZOK, A PÁLYÁZATI DOKUMENTÁCIÓ VÉGLEGESÍTÉSE
Helyszíni szemle
A kiíró 2009. 05. 27 -én 14:00-kor helyszíni szemlét tart.
Találkozás: Herman Ottó Általános Iskola főbejáratánál.
Kérdések
A pályázók a kiírással és a pályázattal kapcsolatban kérdésekkel 2009. 06. 03. 24:00-ig fordulhatnak a kiíróhoz.
Válaszok
A határidőben feladott kérdéseket a kiíró, ill. a nevében eljáró Bíráló Bizottság 2009. 06. 12 -ig megválaszolja, és az összes kérdést, valamint az azokra adott válaszokat a pályázati kiírás kivételekor megadott címekre postán, és ezzel egy időben e-mailen vagy faxon is megküldi.
A kérdésekre adott válaszokkal a kiírás módosulhat.
A BÍRÁLÓ BIZOTTSÁG ÖSSZETÉTELE
Elnök:
Csík Edina Budaörs Város Főépítésze
Bíráló Bizottsági tagok:
Szentmáry Szabolcs Magyar Építész Kamara delegált képviselője
Sylvester Ádám DLA Magyar Építőművészek Szövetség delegált képviselője, Ybl-díjas építész
Wéber József Felkért építész
Turcsik Viktor oktatási-közművelődési szakértő (Herman Ottó Általános Iskola igazgatója)
Bíráló Bizottsági póttag:
Szokolyai Gábor Magyar Építész Kamara delegált képviselője
Bíráló Bizottság szakértői:
Dr. Vándor András Budaörsi Városvédő Egyesület elnöke
Filkey Péter pedagógus
Dr. Domé Judit jogi szakértő
Dr. Szivák Judit közoktatási szakértő (szak. ig.sz.: OSzJ 2688)
Karsainé Kovács Judit Közoktatási Irodavezető
A PÁLYAMŰVEK DÍJAZÁSA
A pályaművek díjazására és megvételére bruttó 5.400.000,- Ft áll rendelkezésre.
A díj legnagyobb összege: 1.000.000,- Ft
A megvétel legkisebb összege: 300.000,- Ft
The construction sector currently wastes £1.5 billion annually in unused materials and sends 25 million tonnes of waste to landfill every year. It's clear that, as well as managing waste effectively, the best opportunities to reduce the cost and the environmental impact of waste, is through more effective planning for waste reduction. It is here that architects and designers have a clear role in making a real difference, by applying their creativity and skills in both designing sustainable and quality buildings, and also to reduce waste arising during the construction of the building itself.
The new competition, launched today, 'Designing out Waste' seeks
innovative and practical ways of reducing construction waste through
design. Competitors will be tasked with developing design approaches in
response to a project, from a choice of three project types commonly
constructed in the UK. Post-competition, there is an intention to
incorporate ideas generated in the entries (which will be duly
credited) into case study resources available on the WRAP website for
clients, contractors and other designers to share best practice.
The competition is open internationally under three eligibility
categories: (a) qualified practising architects; (b) designers and
qualified professionals from other construction-related disciplines and
(c) students of design, architecture and other construction-related
subjects. The submissions will be assessed anonymously and a total
Design Fund of £20,000 (inclusive of VAT) will be available for
distribution to a number of selected entries, at the discretion of the
Jury Panel.
Over 100 organisations,
including major construction clients and contractors, have already
signed up to WRAP's Halving Waste to Landfill commitment, demonstrating
the appetite in the industry to find, measure and report ways to reduce
waste to landfill and this demand gives a clear signal that all parts
of the construction supply chain, including designers and architects,
have a part to play in reducing construction waste.
For details of how to register for the Designing Out Waste Competition and to view the full Competition Brief please visit www.designingoutwaste.org.uk .
Please note that registrations will close on Tuesday 23 June 2009, and
the deadline for submissions is 2.00pm on Tuesday 30 June 2009.
Notes to editors:
1 WRAP helps individuals, businesses and local authorities to reduce waste and recycle more, making better use of resources and helping to tackle climate change.
2 Established as a not-for-profit company in 2000, WRAP is backed by government funding from England, Scotland, Wales and Northern Ireland.
3 Working in seven key areas (Construction, Retail, Manufacturing, Organics, Business Growth, Behavioural Change, and Local Authority Support), WRAP's work focuses on market development and support to drive forward recycling and materials resource efficiency within these sectors, as well as wider communications and awareness activities including the multi-media national Recycle Now campaign for England.
4 More information on all of WRAP's programmes can be found on www.wrap.org.uk
5 Please ensure the RIBA is credited when mentioning the above competition. The RIBA Competitions Office offers a tailored competition management service delivering excellence in design. For further details visit www.architecture.com/competitions
New RIBA Ideas Competition
The RIBA is pleased to announce the launch of an ideas competition
which is being organised to mark the 800th anniversary of the opening
of the first London Bridge in 1209AD.
Old London Bridge was an inhabited bridge and the competition asks
today’s designers to imagine a new version of the inhabited bridge,
based on the present structure (which for the purpose of the
competition is to be deemed strong enough to carry buildings on its
deck). The competition is being organised on behalf of The Worshipful
Company of Chartered Architects – A Livery Company of the City of
London.
The result of the competition will be announced at the 800th Anniversary Fair of London Bridge on Saturday 11 July by The Rt Hon The Lord Mayor of London. Winning and selected entries from the competition will also be publicised as part of the anniversary celebrations.
“The Lord Mayor is delighted that the Worshipful Company of Chartered Architects is to run an architectural competition in conjunction with and to support the London Bridge Anniversary Fair and my appeal. They have our full support in this exciting project which we hope will produce some stunning and unique entries”. – extract from Lord Mayor’s Appeal.
The competition is open to architects and students of architecture, and the brief will be available to download from www.architecture.com/competitions from Thursday 28th May. The deadline for submissions is 25th June
“The competition programme aims to attract entries that demonstrate what contemporary architecture and the latest timber construction technology can achieve in a resource friendly, energy efficient and sustainable way,” said Peter Nilsson President of Södra Timber.
Former world number one Stefan Edberg and ex-Davis Cup coach Carl-Axel Hageskog are enthusiastic supporters of the project.
“We have looked at what the centre should include and based this on meeting the needs of a medium sized town with a population of 25,000. The club has about 400 members and three or four courts would probably be about right. The question is what concept would best suit a club like this,” said Hageskog.
“We hope the competition will play a part in the continued development of timber as a construction material. The sports facility is intended to be a modern concept that can demonstrate the suitability of timber as the construction material of the future, for larger buildings such as multisports centres, for example,” said Nilsson.
The competition will be judged by a panel made up of Stefan Edberg, Carl-Axel Hageskog, Växjö University, Erland Ullstad, former Växjö city architect, Hans Andrén, Välle Broar, Thomas Sandell, SandellSandberg, Natasha Racki, Arkitektstudio Widjedal Racki Bergerhoff, Eva Nygren, Sweco Sweden, Leif Brodén, President and CEO Södra, Lars-Eric Åström, Chairman of the Board of Södra and Peter Nilsson, President Södra Timber.
“We hope to be able to announce a winning project that offers an attractive and practical centre for both the social and coaching sides of tennis. And one which exploits the qualities of timber to deliver a high quality and rational solution that lends itself to series production for other venues,” added Nilsson.
The design competition, which runs from 13 May to 14 September, is international and open to all entries. Prize money of SEK 300,000 is available to the winners.
Documents related to the competition
- Programme 2009-05-13
- Detailed plans for Välludden 1 etc Teleborg , Växjö (in Swedish)
- Detaljplan för Välludden 1 m fl Teleborg i Växjö
- Sketch illustrations plan 02 (in Swedish))
- Illustrations plan part 1 (in Swedish)
- Illustrations plan part 2 (in Swedish)
- Map of site dwg-format (in Swedish)
All documents are available to download from Södra’s website: www.sodra.com/tennishall
A TERVPÁLYÁZAT TÁRGYA: A Gyulai Várfürdő fejlesztésének tervezése
A TERVPÁLYÁZAT CÉLJA:
A tervpályázat célja az 1960-as évek eleje óta folyamatosan bővülő -
mára a legmagasabb fokozatú, 4 *-os minősítésű - nemzetközi
gyógyfürdővé vált Gyulai Várfürdő minőségi fejlesztése, bővítése,
valamint a fejlesztés, bővítés tervezőinek kiválasztása.
A TERVPÁLYÁZAT KIÍRÓJA: Gyula Város Önkormányzata 5700 Gyula, Petőfi tér 3.
A TERVPÁLYÁZAT TÁRSKIÍRÓJA: Gyulai Várfürdő Kft. 5700 Gyula, Várkert u. 2.
A TERVPÁLYÁZAT LEBONYOLÍTÓJA: Gyula Város Polgármesteri Hivatala,
Városi főépítésze 5700 Gyula, Petőfi tér 3.
A tervpályázat jellege: NYÍLT
A tervpályázati eljárás formája: ÁLTALÁNOS ELJÁRÁS
A tervpályázat: TITKOS
A tervpályázaton való részvétel feltételeit és a részletes programot a tervpályázati kiírás dokumentációja tartalmazza.
A TERVPÁLYÁZAT LEBONYOLÍTÁSÁNAK IDŐTÁBLÁZATA
a) Tervpályázat meghirdetése, kiírás árusításának kezdete 2009.05.04. (hétfő)
b.) Helyszíni szemle időpontja 2009.06.03. (szerda)
c.) Kérdések feltevésének határideje 2009.06.10. (szerda)
d.) Kérdésekre adott válaszok postázásának határideje 2009.06.19. (péntek)
e.) Pályaművek postára adásának határideje 2009.07.28. (kedd)
további határidők:
f.) Pályázat eredményének kihirdetése 2009.08.10. (hétfő)
g.) Megvalósíthatósági terv készítéséhez tervezői adatszolg. 2009. 09.10. (csüt.)
h.) Engedélyezési terv készítésének határideje 2009.09.30. (szerda)
i.) Tervpályázatok kiállításon történő bemutatása 2009.09.30. (szerda)
j.) Díjazásban nem részesült pályaművek visszaadása 2009.09.30. (szerda)
A TERVPÁLYÁZATI DOKUMENTÁCIÓ ÁRUSÍTÁSA
A tervpályázati dokumentációt 50.000 Ft (bruttó) összegért Gyula Város Polgármesteri Hivatala 5700 Gyula, Petőfi tér 3. 2009. május 5-július 15-ig 7,30 órától 16 óráig, pénteken 7,30 órától 13,30 óráig (Wiszt Melinda, 06-66/526-847) munkaidőben árusítja.
A tervpályázati dokumentációt Gyula Város Önkormányzata elszámolási számlájára átutalással, vagy csekken befizetett összeg bizonyítását követően lehet átvenni.
A pályaművek díjazására és megvételére bruttó 14.000.000 Ft áll rendelkezésre.
A díj legnagyobb összege: 5.000.000 Ft
A megvétel legkisebb összege: 600.000 Ft
Gyula, 2009. április 23.
A
Móricz Zsigmond körtér homorú térfalának fókuszpontjában álló forgalmi épület a
két világháború közötti műépítészet egyik legsikerültebb térkompozíciója. A
körforgalomhoz illeszkedő átjárható épület felújítására a Bartók Béla út
rekonstrukciója és a 4-es Metró építése miatt kerül sor. A felújítás lehetőséget
kínál az épület eredeti jellegét kedvezőtlenül befolyásoló áramátalakító
áthelyezésére, lehetővé téve a 2-es és 3-as épület közötti átjáró két beépített
szakaszának kibontását is.
A Kiíró célja a Gomba épületének
távlati hasznosítására, illetve építészeti kialakítására vonatkozó olyan
fejlesztési, építészeti elképzelések, ötletek, hasznosítási javaslatok minél
szélesebb körben való beszerzése, melyek megvalósítható, verseny- és piacképes
konstrukciót eredményeznek, valamint a műemlék épület és környezetének
megújítására – a korszerű műemlékvédelem elveivel összhangban – korszerű
építészeti megoldást hoznak.
A tervpályázat kiírója:
A tervpályázat jellege:
a) |
Tervpályázat meghirdetése |
2009. május 19. |
b) |
A tervpályázati dokumentáció értékesítésének kezdete: |
2009. május 19. |
c) |
Helyszíni szemle időpontja: |
2009. június 8-án, 14.00 óra |
d) |
Kérdések postára adásának határideje: |
2009. június 15-én 24.00 óra |
e) |
Pályaművek postára adásának határideje: |
2009. szeptember 7-én 24.00 óra |
f) |
Tervpályázat eredményének kihirdetése, a díjak átadása: |
2009. október 12-ig, külön értesítés szerint. |
A tervpályázati
dokumentációt és mellékleteit személyesen, vagy postai úton lehet átvenni a
következők szerint:
- A tervpályázati kiírás 2009. május 19-től munkanapokon 8-14 óra között személyesen vehető át a lebonyolítói feladatokat ellátó HORBER Beruházási Tanácsadó és Tervező Mérnökirodától (1114 Budapest, Bartók Béla út 66. II. emelet 3.) 30.000.- Ft + ÁFA összeg helyszínen történő befizetése ellenében.
- A Pályázó levélben,
vagy telefax útján kérelmezheti a dokumentáció postai megküldését a Lebonyolító 1514 Budapest, Pf. 414.
levélcímén, vagy az 1/361-1786-os telefax számán. A
levélhez/faxhoz csatolnia kell a tervpályázati dokumentáció ellenértékének
megfizetését igazoló dokumentumot.
A pályázók ezen esetben a tervpályázati dokumentáció
ellenértékét a HORBER Mérnökiroda ERSTE Bank Zrt.-nél
vezetett 11644006-04445000-44000007 sz. számlájára történő átutalással egyenlíthetik ki. Az
átutalás közlemény rovatában az alábbi közleményt kérik feltüntetni: ”Körtéri
Gomba - tervpályázati dokumentáció”.
Helyszíni szemle:
A Kiíró 2009. június 8-án 14.00 órai kezdettel helyszíni szemlét tart, amely nem minősül konzultációnak. A helyszíni szemlével kapcsolatos kérdéseiket a Pályázók írásban, a kiegészítő tájékoztatásra vonatkozó szabályok szerint tehetik meg.
A helyszíni szemlén a Kiíró
képviselője, a helyszínnel kapcsolatos tájékoztatást tart, majd az érdeklődők a
helyszínt megtekinthetik. Kiíró felhívja a Pályázók figyelmét, hogy a Gomba
épület belső területei teljes körű megtekintésére csak a helyszíni szemle során
van lehetőség.
Kérdések felvetése:
Azok a
személyek/szervezetek, akik/amelyek a tervpályázat dokumentációját beszerezték,
a dokumentációval kapcsolatos kérdéseiket – kizárólag írásban, postai úton és
névaláírás nélkül – legkésőbb 2009. június 15-én 24.00 óráig adhatják fel a
lebonyolító címére: HORBER Mérnökiroda, 1519 Budapest, Pf. 414.
A fenti időpontig postára adott és 2009. június 19-ig beérkezett kérdésekre vonatkozó válaszokat a Kiíró legkésőbb 2009. július 2-ig postára adja a bevételi pénztárbizonylaton szereplő címre mindazoknak, akik a tervpályázati dokumentációt megvásárolták. A kérdésekre adott válaszok postára adása időpontjáig a Kiíró – a bírálati szempontok és az alkalmassági feltételek kivételével – a tervpályázati dokumentáció részletes programjának tartalmát módosíthatja, illetve a tervpályázat lebonyolításától visszaléphet. A kérdésekre adott válaszok a kiírás részét képezik.
A tervpályázati dokumentációt
ezen időpont után megvásárolók a kiírással kapcsolatos kérdéseket és a Kiíró
válaszait a kiírás megvásárlásával egyidejűleg kézhez kapják.
A pályaművek benyújtási határideje, módja:
A pályaműveket lezárt csomagban,
kizárólag postai úton feladva lehet beküldeni, a kiírás mellékleteként kiadott
címzéslap felhasználásával. Az egyéb kézbesítési módon (pl. futárpostán)
feladott pályaműveket a Bíráló Bizottság kizárja.
A beküldés (postára adás) határideje 2009. szeptember 7-én 24.00 óra.
A benyújtás időpontjának a
csomagon lévő postai bélyegző keltét kell tekinteni. A csomagra címzésül a
kiíráshoz fűzött címzéslapot kell felhasználni.
A pályaművek elbírálásának szakmai
szempontjai:
A bírálóbizottság a tervpályázati dokumentáció részletes programjában megfogalmazott egyedi és általános szempontok alapján értékeli az egyes pályaműveket.
A bírálóbizottság döntő módon veszi figyelembe, hogy a benyújtott pályaművek mennyiben segítik a Kiírót a tervpályázati felhívásban és dokumentációban rögzített céljainak elérésében, ezért a pályaművekben javasolt megoldásokat komplexen, az alábbi részletes elvárások teljesítése szerint fogja értékelni:
- a
javaslat építészeti minősége
- az
épület revitalizációjának és az értékvédelem szempontjainak összhangja
- az
épület és környezetének illeszkedése az átalakuló tér egészéhez
- a
javasolt fejlesztési program komplexitása, újszerűsége, illeszkedése a
Kulturális Városközpont koncepcióhoz
Az értékelési szempontrendszer a pályaművek elbírálása során értéksorrendet is jelent.
A Bíráló Bizottság összetétele:A pályaművek
díjazása:
A pályaművek díjazására és
megvételére bruttó 15 millió forint
áll rendelkezésre. A bíráló bizottság joga, hogy megfelelő számú és színvonalú
pályamű beérkezése esetén a teljes összeget kiadja.
A keretösszegen belül a díjak és megvételek összegét - a pályaművek egymáshoz viszonyított értéke arányában - úgy kell megállapítani, hogy
- a legmagasabb díj bruttó 7,5 millió Ft -nál nagyobb nem lehet,
- illetőleg a megvételek legkisebb összege bruttó 500 ezerFt lehet.
A Szent István tér Újpest hagyományos főtere, melynek kivételes adottsága az igazgatási, az egyházi, valamint a kereskedelmi funkciók tradicionális együttélése, ugyanakkor a tér jelenlegi állapota sem működését, sem megjelenését tekintve nem felel meg a 100 éves város által támasztott elvárásoknak. Az Önkormányzat Újpest történelmi rangjához méltó Főtér kialakítását tervezi 2009-2010-ben és e fejlesztés – funkcióbővítő rekonstrukció – II. ütemében kívánja megvalósítani a parkolási gondokat megoldó mélygarázst, az ehhez kapcsolódó virágpiacot, valamint a teljes tervezési terület felszíni rekonstrukcióját.
Felhívás!
A pályázók kéréseinek megfelelően a T.P. Bíráló Bizottsága a kérdések beadásának időpontját meghosszabítja
2009.04.23.-án 17 óráig
azzal a kitétellel hogy csak e-mail formában lehet feltenni kérdéseket. (e-mail: foterkft@freemail.hu és foepitesz@ujpest.hu )Ezen felhívást közvetlenül megküldjük minden pályázónak, aki a kiírást eddig kivette, szintén e-mail formában. A tervpályázat egyéb határidejei és feltételei nem változtak.
A Bíráló Bizottság
1. TÁJÉKOZTATÓ ADATOK
1.1. A tervpályázat kiírója:
Budapest főváros IV. kerület – Újpest Önkormányzata
1042 Budapest, István út 14.
E-mail cím: foepitesz@ujpest.hu
Adószám: 155504005-2-41
Számlaszám: 12010422-00208592-00100005
A tervpályázat lebonyolítója:
Újpesti Főtér Városfejlesztési és Beruházó Kft.
1041 Budapest, István út 17-19.
E-mail cím: foterkft@freemail.hu
Adószám: 14512346-2-41
Számlaszám: 12010422-01095919-00200008
1.2. A tervpályázat tárgya:
A Szent István tér Újpest hagyományos főtere, melynek kivételes adottsága az igazgatási, az egyházi, valamint a kereskedelmi funkciók tradicionális együttélése, ugyanakkor a tér jelenlegi állapota sem működését, sem megjelenését tekintve nem felel meg a 100 éves város által támasztott elvárásoknak. Az Önkormányzat Újpest történelmi rangjához méltó Főtér kialakítását tervezi 2009-2010-ben és e fejlesztés – funkcióbővítő rekonstrukció – II. ütemében kívánja megvalósítani a parkolási gondokat megoldó mélygarázst, az ehhez kapcsolódó virágpiacot, valamint a teljes tervezési terület felszíni rekonstrukcióját.
A tervpályázat célja:
A Kiíró az építészeti tervpályázatra érkező tervezői javaslatok alapján kívánja ki-választani a legkedvezőbb építészeti, illetve környezetalakítási megoldásokat annak érdekében, hogy a mélygarázs, a virágpiac, valamint a tér érintett területe felszíni rendezése tervezési programját véglegesítse. A Kiíró – a díjazott, illetve a megvételben részesített pályaművek értékes megoldásit is felhasználva – a nyertes pályázat szerzőjével (szerzőivel) tervezési szerződést kíván kötni a további tervezési munkákra.
1.3. A tervpályázat jellege, formája:
a) A tervpályázat jellege: NYÍLT
b) A tervpályázati eljárás formája: ÁLTALÁNOS ELJÁRÁS
c) A tervpályázat: TITKOS
d) A tervpályázat lebonyolítása a
Közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény,
137/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet,
a Magyar Építész Kamara Tervpályázati Szabályzata, valamint
a jelen tervpályázati kiírás
előírásai szerint történik.
1.4. A tervpályázaton való részvétel feltételei:
1.4.1. A tervpályázat résztvevője – pályázó – (azaz a pályamű szerzője) az a természetes személy lehet:
a) aki a jelen kiírásban meghirdetett tervezési feladat elkészítésére vállalkozik,
b) aki azzal, hogy pályázatát benyújtotta, a tervpályázati kiírás feltét-eleit magára nézve kötelezőnek elfogadta,
c) akivel szemben a 137/2004. Korm. rendelet 13.§ (3) bekezdése szerinti kizáró okok egyike sem áll fenn,
d) aki személyében a pályázat tervezési feladatának elvégzésére a ha-tályos jogszabályok – különösen, de nem kizárólagosan a 104/2006. (IV. 28.) Korm. rendelet – szerint a pályázat eredményhirdetéskor jogosult.
1.4.2. A tervpályázat résztvevőjének (szerzőjének) társtervezője, munkatársa az lehet, akivel szemben a 137/2004. Korm. rendelet 13.§ (3) bekezdése szerinti kizáró okok egyike sem áll fenn. A társszerzők és a szerzők munkatársai (a vonatkozó etikai normák betartásával) több pályázatban is közreműködhetnek.
1.4.3. A tervpályázat résztvevője – a pályázó – az a gazdálkodó (jogi, vagy jogi személyiség nélküli) szervezet lehet,
a) amely azzal, hogy a pályázatát benyújtotta, a tervpályázati kiírás feltételeit magára nézve kötelezően elfogadta,
b) amely a pályázat szerzőit – a pályázathoz csatolt lezárt borítékban – név szerint megnevezte, és a megnevezett szerző(k) a tervezési fel-adat ellátására jogosultak,
c) amely gazdálkodó szervezet a pályázat eredményhirdetésének idő-pontjában a szerzőkkel a pályázati feladat továbbtervezésére érvé-nyes szerződéses megállapodással, vagy munkaszerződéssel rendelkezik,
d) amely gazdálkodó szervezettel szemben a 137/2004. Korm. rendelet 13.§ (4), illetve a megnevezett szerzőre a Korm. rendelet 13.§ (3) be-kezdésében felsorolt kizáró okok egyike sem vonatkozik.
1.4.4. A tervpályázaton a pályázó csak egy pályaművel vehet részt.
1.5. A tervpályázatból való kizárás:
1.5.1. A Bíráló Bizottság
a) a tervpályázatból a tervcsomag felbontása nélkül kizárja a beadási határidő után postára adott küldeményt,
b) kizárja a titkosságot sértő pályázatot (lásd az 1.9. pont végén),
c) kizárja a pályázati dokumentációban meghatározott kötelező tartal-mi követelményeket nem teljesítő pályamunkát,
d) kizárhatja a bírálatból a formai követelményeket nem teljesítő, illetve hiányos pályaműveket,
e) kizárja az 1.4.1-3. pontokban meghatározott „részvételi feltételek”-et nem teljesítő pályázókat.
1.5.2. Amennyiben a kizárás okai (1.5.1.e.)
a) a lezárt borítékok felbontásakor bizonyosodnak be, a Bíráló Bizottság a pályázatok megállapított sorrendjében nevezi meg a díjazott és megvételben részesített pályázatokat,
b) amennyiben a Bíráló Bizottság utolsó plenáris ülését követő 2 hóna-pon belül bizonyosodik be a „részvételi feltételek” teljesítésének elmaradása, úgy a kiíró a szabálytalan pályázó eredményét semmisnek tekinti, és ilyen esetben a pályázati díj, illetve megvétel a kiírónak visszajár.
1.6. A tervpályázat lebonyolításának időtáblázata:
1.6.1. A tervpályázat meghirdetése, a kiírás árusításának kezdete: 2009. április 6.
1.6.2. A helyszíni szemle időpontja: 2009. április 15.
1.6.3. A kérdések postára adásának, illetve továbbításának határideje: 2009. április 20.
1.6.4. A kérdésekre adott válaszok határideje: 2009. április 27.
1.6.5. A pályaművek postára adásának határideje: 2009. június 8.
1.6.6. A pályázat eredményének kihirdetése, a díjak átadása, a tervpályázat nyilvános bemutatása: legkésőbb 2009. június 30.
1.6.7. A díjazásban nem részesült pályaművek visszaadása: 2009. szeptember 15.
1.7. A tervpályázati dokumentáció árusítása:
A tervpályázati dokumentációt bruttó 30.000.- Ft összegért, a regisztráció igazolásakor kapott regisztrációs kód ellenében 2009. június 8. napján 24 óráig lehet letölteni a Magyar Építész Kamara honlapjáról, vagy a Lebonyolító székhelyén (1041 Budapest, István út 17-19.) munkanapokon 10-14 óra között személyesen átvenni. A befizetés a Főtér Kft. részére az 12010422-01095919-00200008 számlaszámra történik. A befizetéskor a közlemény rovatban az alábbiakat kell feltüntetni:
Újpest, mélygarázs és virágpiac, regisztrációs kód,
(ha eltér a befizető neve és regisztrációnál adott megnevezés akkor lehetőség szerint azt is meg kell adni)
A teljes dokumentációt a regisztrációs díj beérkezését követően lehet letölteni, illetve személyesen átvenni. A regisztrációs kód nélkül a pályázati dokumentáció letöltése, illetve személyes átvétele nem lehetséges, enélkül pályázni nem lehet.
1.8. A helyszíni szemle, a kiírással kapcsolatos kérdések és ezekre adott vá-laszok, a pályázati dokumentáció véglegesítése:
1.8.1. Helyszíni szemle:
A kiíró
2009. április 15. napján helyszíni szemlét tart.
Találkozás a Szent István téren a Károlyi István szobor előtti téren
2009. április 15. 1100 órakor.
A szemlén a Kiíró képviselője a helyszínnel kapcsolatos tájékoztatást tart, majd az érdeklődők a helyszínt megtekinthetik.
1.8.2. Kérdések:
A pályázók a kiírással és a pályázattal kapcsolatban kérdésekkel
2009. április 20-ig elsőbbséggel feladott
ajánlott levélben, vagy e-mailben fordulhatnak a Kiíróhoz. A kérdéseket a Lebonyolító címére (1041 Budapest, István út 17-19. II/207.), e-mail: foterkft@freemail.hu és foepitesz@ujpest.hu
Kérdések és Válaszok dokumentum letöltéséhez kattintson ide. (PDF)
1.8.3. Válaszok
A határidőben feladott kérdéseket a Kiíró, illetve a nevében eljáró Bíráló Bizottság
2009. április 27-ig
megválaszolja és az összes kérdést, valamint az azokra adott válaszokat a pályázati kiírás kivételekor megadott címekre postán és ezzel egy időben e-mailen is megküldi.
A kérdésekre adott válaszokkal a kiírás módosulhat.
Kérdések és Válaszok dokumentum letöltéséhez
kattintson ide. (PDF)
1.8.4. A dokumentáció véglegesítése
A Kiíró legfeljebb a kérdések megválaszolásának időpontjáig a dokumentációt – a bírálati szempontok, az alkalmassági követelmények és a Bíráló Bizottság összetétele kivételével – módosíthatja, kiegészítheti, illetve a tervpályázat lebonyolításától visszaléphet. Ez utóbbi esetben a kiírás árát az azt megvásárolt pályázóknak a Kiíró megtéríti.
1.9. A pályaművek benyújtása:
A pályaművek – a dokumentációhoz csatolt CÍMZÉSLAP (3.1. sz. melléklet) fel-használásával – kizárólag ajánlott postai küldeményként nyújthatók be. A díja-zásban, illetve megvételben nem részesült pályázatok későbbi azonosítása a feladónál maradó feladóvevény ragszáma alapján történik.
A pályaművek benyújtásának határideje:
2009. június 8. 24:00 óra.
A benyújtás időpontjának a postai bélyegző keltét kell tekinteni. A késve benyújtott pályaműveket a Bíráló Bizottság a csomag felbontása nélkül a pályázatból kizárja.
A pályaművek benyújtásának helye:
Újpesti Főtér Városfejlesztési és Beruházó Kft.
1041 Budapest, István út 17-19. II. emelet 207.
1.10. A Bíráló Bizottság összetétele:
|
Név
|
Szakmai
végzettség
|
Jelölő
szervezet
|
|
|
|
|
elnök
|
Eltér István
|
okl. építészmérnök
|
|
szakmai titkár
|
Berényi András
|
okl. építészmérnök
|
Újpest főépítésze
|
tagok
|
Buday Pál
|
okl. építészmérnök
|
|
|
Gulyás Anikó
|
okl. építészmérnök
|
Magyar Urbanisztikai Társaság
|
|
Kemény Gábor
|
magasépítő üm.
|
|
|
Lőrincz Mihály
|
mérnök-közgazdász
|
Újpest PMH osztályvezetője
|
|
Lukács István
|
okl. építészmérnök
|
Magyar Építész Kamara
|
|
Dr. Novák Ágnes
|
okl. építészmérnök
|
|
|
Örsi József
|
építőmérnök
|
|
|
|
|
|
jogi szakértő
|
dr. Molnár Judit
|
jogász
|
Főtér Kft. (Lebonyolító)
|
szakértő
|
Dr. M. Szilágyi Kinga
|
tájépítészmérnök
|
Budapesti Corvinus Egyetem
|
Szakértő
|
Szirmay Tamás
|
okl. építészmérnök
|
Magyar Parkolási Szövetség
|
A tervpályázati eljárások részletes szabályairól szóló 137/2004. (IV.29.) Korm. rendelet 18. § (7) bekezdése alapján
a) a tervpályázat pontos címe, célja, tárgya és jellegeAlgyő, Sport
u. 1771/92 hrsz-ú ( módosítás alatt lévő szabályozási terv szerint „Ki” övezeti
besorolású) ingatlanon megvalósításra előirányzott 16 tantermes általános iskola.
A
tervpályázat célja:
A kiírásban megfogalmazott tervezési program megvalósítására pályázati formában a legjobb tervmegoldás és az alapján a továbbtervezésre legalkalmasabb tervező kiválasztása.