KeresésKeresés
Keresés
Hu | En
Hu

En

Debrecen: Építészeti, mérnöki és tervezési szolgáltatások

Az Intermodális Közlekedési Közösségi Központ, valamint környezete városépítészeti, építészeti és közlekedéstervezési eszközökkel történő rendezése érdekében a jelen tervpályázati kiírásban megfogalmazott tervezési program megvalósítására a Kiíró nyílt építészeti tervpályázati formában keresi, illetve választja ki a legjobb tervjavaslatot és a feladat elvégzésére alkalmas tervezőt.

A tervpályázat legfőbb célja, hogy a Debreceni Nagyállomás és a Petőfi tér Debrecen városszerkezetében elfoglalt helyéhez és közlekedési rendszerében betöltött kiemelt szerepéhez méltó módon, a terület előnyös adottságait kihasználva újjászülethessen.
A Nagyállomás (Petőfi tér) a város közösségi közlekedésének központja, a város természetes és tradicionális „intermodális” csomópontja. A tervpályázat fejlesztési területe a Debrecen Nagyállomás területe és annak környezete, illetve a Petőfi tér.
A tágabb értelemben vett tervezési (beavatkozási) határok kelet-nyugati irányban a 4. sz. Fő út (Erzsébet utca) Szív utca és a Sumen utca közötti szakaszára terjednek ki, ezen a területen kell a forgalmi kapcsolatokat megoldani. Észak-déli irányban a tervezési határ a Petőfi tér északi végén (Holló János utca), valamint a vasúti területen a 14. sz. vágány után záródik. Tervezési terület a vágányterület azon szelete is, mely a jelenlegi nagyállomás előtt, attól délre helyezkedik el.
A tervezési területre vonatkozó földhivatali alaptérképeket a tervpályázati kiírás 06. sz. melléklete tartalmazza.
A tervezési terület - amennyiben a pályázó megítélése szerint még egyéb területek bevonása, kapcsolatok kialakítása is szükséges - indoklás mellett bővíthető. Az IKKK létesítményeit az „építési helyként” megadott területen javasolt elhelyezni, e területből azonban a pályázó indoklással kiléphet.
A megadott tervezési határok az alábbi helyrajzi számokat érintik (46 ingatlan):
9568/1, 9558/5, 9558/4, 9555/5, 15008, 9555/4, 9558/2, 9558/3, 9548/6, 9555/2, 9555/3, 9554/1, 9554/2, 9553/2, 9546, 9545, 9543/2, 9543/3, 9543/4, 9543/5, 9437/3, 9437/1, 9437/2, 9374, 9558/6, 9556, 9637, 9300, 9672, 9061, 9558/1, 9571, 9737, 9572/13, 9813/1, 9566/3, 9570, 9566/1, 9566/2, 9567, 9568/3, 9930/1, 9569/1, 9929/3, 9953/1, 9764/40.
A tervpályázat keretében a pályázóknak az alábbi főbb elemekre kell tervi javaslatot tenniük:
a) Az IKKK épületének és kapcsolódó építményeinek építészeti megfogalmazása a Nagyállomás jelenlegi épületeinek megtartása vagy elbontása mellett;
b) Az IKKK környezetének tervezése, a Petőfi tér városi térként történő újragondolása összhangban a tér meglévő városszerkezeti és építészeti adottságaival és a tervezett intermodális csomópont kialakításával;
c) Az IKKK és környezetének minden közlekedési ágra kiterjedő közlekedési kapcsolatrendszerének kialakítása;
d) A létesítményhez kapcsolódó, ütemezve megvalósítható távlati fejlesztési javaslatok megfogalmazása.
Az IKKK megvalósíthatósága érdekében a Kiíró funkcionálisan jól működő, magas építészeti minőségű és értelmes takarékossággal, elérhető műszaki eszközökkel megvalósítható javaslatokat vár, melyek alapján a tervezett intermodális csomópont és környezete a XXI. századi kor elvárásainak megfelelően, kiemelkedő színvonalon kerülhet kialakításra.
A tervezési feladat megvalósítására legjobban alkalmas, közlekedéstechnikai szempontokat, funkciókat megvalósító, leggazdaságosabban üzemeltethető tervjavaslat (pályamű) kiválasztása, melynek szerzőjével a Kiíró tervezési szerződést kíván kötni az Intermodális Közlekedési Közösségi Központ engedélyezési, valamint kiviteli tervdokumentációjának elkészítésére.  

Bővebb információ:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:134838-2013:TEXT:HU:HTML


Létrehozás időpontja: 2013-04-27 00:15:38
Utolsó módosítás időpontja: 2013-04-27 00:17:23
Cimkék: archív, tervpályázat, pályázat; Beküldő: archív weboldal
Megtekintések száma: 10033
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=45771