KeresésKeresés
Keresés
Hu | En
Hu

En

Az Étv. változása (T/629.)

A parlament elfogadta a T/629. számú törvényjavaslatot, mely - egyebek mellett – az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII (a továbbiakban: Étv.) rendelkezéseit is módosítja. A technikai módosítások mellett tartalmi változásokra is sor kerül. 

 „57/F. § (1) A 400 m2 vagy az azt meghaladó bruttó alapterületű építmény rendeltetésének kereskedelmi rendeltetésre változtatására, vagy kereskedelmi rendeltetésű építmény jogszabályban meghatározott átalakítására hatósági engedély (a továbbiakban: rendeltetésmódosítási engedély) alapján van lehetőség.

(2) A rendeltetésmódosítási engedély iránti eljárásban a Kormányhivatal szakhatósági állásfoglalását be kell szerezni. A szakhatósági állásfoglalás kialakítása során az 57/C.-57/D. § rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) Ha az (1) bekezdés szerinti eljárásban hozott döntéssel szemben benyújtott fellebbezés érinti a Kormányhivatal szakhatósági állásfoglalását, a másodfokú eljárásban az 57/E. § rendelkezését kell alkalmazni.

(4) Amennyiben rendeltetésmódosítási engedély nélkül kerül sor az építmény kereskedelmi rendeltetésű használatára vagy átalakítására, a hatóság megtiltja a kereskedelmi rendeltetésű használatot, és legfeljebb az eljárási bírság legmagasabb összegének megfelelő bírságot szabhat ki.”

20. § Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (1c) bekezdése a következő c) ponttal egészül ki:

(Felhatalmazást kap a Kormány, hogy) „c) a rendeltetésmódosítási eljárás részletes szabályait, az eljáró hatóság kijelölését és az eljárás során vizsgálandó szempontokat.”

A fenti rendelkezések alapján  tehát újra hatósági engedély köteles tevekénység lesz a 400 m2 - meghaladó bruttó területű építmény kereskedelmi rendeltetésének a megváltoztatása, valamint kereskedelmi rendeltetésének az átalakítása, ezen tevékenységekhez tehát előzetes hatósági engedély szükséges.

A törvény módosítás nem jelöli ki az eljárás lefolytatásra jogosult hatóságot és azzal kapcsolatos részletes eljárási szabályokat, azokat külön kormányrendeletben fogja a jogalkotó megállapítani.

Az engedély nélküli rendeltetésmódosítást a törvény szankcionálja

A módosításban kétféle szankció került megállapításra:

  1. kötelező szankció: Amennyiben a hatóság megállapítja, hogy a rendeltetés módosítására, illetve átalakításra engedély nélkül került sor, úgy a kereskedelmi használatot megtiltja. (A módosítás alapján a hatóság ezt köteles kiszabni, a jogalkotó nem biztosít a hatóságnak mérlegelési lehetőséget.)
  2. eshetőleges szankció: A fenti kötelező szankció mellett a hatóság bírságot is kiszabhat. A bírság kiszabása azonban a módosítás alapján nem kötelező. (Módosítás alapján a jogalkalmazó mérlegelési körébe tartozik annak eldöntése, hogy milyen összegű bírság megfizetésére kötelezi az eljárás alá vont személyt, vagy egyáltalában nem szab ki bírságot. A bírság legfelső összege az eljárási bírság legmagasabb mértéke.

Az ezzel kapcsolatos eljárást külön kormányrendeletben állapítja meg a jogalkotó. A törvényben az ezzel kapcsolatos felhatalmazás került  csupán megállapításra.

Az Országgyűlés Elnöke 2018.07.23. napján felterjesztette a módosítást a Köztársasági Elnöknek, annak kihirdetésére azonban még nem került sor.

A jogszabály módosítás az országgyűlés honlapján T/629. számon érhető el.


Dr. Rátkai Gábor

ügyvédjelölt

Gáts Ügyvédi Iroda


Létrehozás időpontja: 2018-07-30 21:05:12
Utolsó módosítás időpontja: 2018-07-30 21:08:07
Cimkék: étv,t629; Beküldő: Gáts Andrea
Megtekintések száma: 2573
Rövid link: http://www.mek.hu/index.php?id=44824

free youtube views
istanbul evden eve nakliyat istanbul nakliyat evden eve nakliyat nakliyat şirketi istanbul evden eve nakliyat evden eve nakliyat nakliyat evden eve nakliyat istanbul evden eve nakliyat eşya depolama istanbul nakliyat evden eve nakliyat