KeresésKeresés
Keresés
Hu | En
Hu

En

Együttműködés már az új raktárépület az első gondolatától

Egyre többen és egyre többet vásárolunk online. A megrendeléstől a kiszállítás időpontjáig néha már 24 óra sem telik el, és az igényt nem kizárólag az egymással versengő szolgáltatók, hanem a vásárlók is generálják. Ezért az áru útja a raktárból egyre gyakrabban közvetlenül a megrendelőhöz vezet. Megfelelni a megnövekedett követelményeknek a legalább részleges gyártás-automatizálás és raktár-automatizálás nélkül már nem lehet, így a jelen és a jövő raktárépületeit már az automatizálás igényéhez idomulva kell tervezni.

Ideális esetben a logisztikai rendszerintegrátor és az építész iroda között az együttműködés már a kezdetektől folyamatos. Előnyös helyzet ez, hiszen a raktári vagy gyártási funkciót ellátó épület majdani hatékony és gazdaságos működését alapozza meg, ha a két szakma már a kezdetektől összehangoltan, a megrendelő által megfogalmazott igények szerint dolgozik. Pozitív tendencia, hogy annak ellenére, hogy a szakmák közötti együttműködés még nem bevett gyakorlat, az erre irányuló törekvés már megjelenik; de egyelőre még csak beruházói oldalról. Jelenleg a leggyakrabban előforduló ügymenet még az, hogy a projekt kezdetén az építésziroda egy új ipari csarnok vagy raktárépület megtervezésére kap megbízást, és a megrendelő az építészeti tervek elkészülte után keres meg egy intralogisztikai rendszerek szállításával foglalkozó céget. Az intralogisztikai rendszerintegrátor felkérést kap az új létesítmény folyamatainak és eszközigényének megtervezésére. Ezt követően az igényfelmérés során sok esetben az derül ki, hogy a már elkészült építészeti tervek sajnos nem minden paraméterükben felelnek meg az optimális raktári folyamatnak. Ekkor két lehetőség merül fel; vagy az építészeti tervek igényelnek változtatást, vagy az új raktár működési folyamatait, tárolórendszereit és anyagmozgató eszközeit kell a már megtervezett és engedélyeztett épület adottságaihoz igazítani. Ez azonban minden esetben plusz munkát és időveszteséget jelent, vagy az építésznek, vagy a logisztikai szakembernek!

Ezért a QLM-nél arra törekszünk, hogy szorosabb együttműködést alakítsunk ki az építész irodákkal. Amennyiben a tervezett beruházás külső-belső paraméterei még az engedélyezési terv elkészülte előtt véglegesítésre kerülnek, az optimális mind a tervezőirodának, mind a logisztikai- és rendszertervezéssel foglalkozó cégnek, hiszen a közös munka eredménye egy jobban működő raktár lesz.

Mégis, milyen konkrét előnyökkel jár az építész iroda számára, ha együttműködik egy raktárlogisztikai integrátorral?

A logisztikai folyamattervezés során kidolgozott terv elősegíti a végleges épület-koncepció megfogalmazását. A hatékony információáramlás rövidebb teljesítési határidőket eredményezhet, így a tervmódosítások száma csökken; az építészeti tervek, és az összes szakági terv hamarabb elkészül és engedélyeztethető.

Kapcsolatfelvétel, együttműködés céljából, kérjük kattintson;
Intralogisztika építész irodáknak
és keresse Pásztorné Beri Erzsébet kollégánkat!


Létrehozás időpontja: 2022-02-14 09:45:05
Utolsó módosítás időpontja: 2022-02-14 09:46:13
Cimkék: qlm, raktár, épület, logisztika; Beküldő: Nagy Ibolya
Megtekintések száma: 4304; Információ: Támogatott tartalom
Rövid link: https://mek.hu/index.php?id=46912