A Kormány döntései alapján, a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiai célkitűzései szerint a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) idén ősszel írt ki nyílt, nemzetközi tervpályázatot a Nyugati pályaudvar átfogó megújítására, kapacitásbővítésére. A világ és Magyarország építészeinek legjobbjai szálltak versenybe, hogy megtervezhessék az új, kibővített, XXI. századi Nyugati pályaudvart.
Egy többszintes, modern pályaudvarként születik újjá a Nyugati a föld alatt egy 6 vágányos vasúti mélyállomással, ahová a jövőben a Duna alatti vasúti alagút is beérkezik majd.
A Nyugati környezetének megújításával közel két Városmajornyi terület szabadulhat fel, kaphat teljesen új funkciót Budapest szívében és válhat nagyrészben zöldterületté!
A pályázat mezőnyét a világ legjobbjai adták, akik az utóbbi 15 évben Európa, nagy, történelmi pályaudvarainak megújításában is részt vettek, és újakat terveztek meg Amerikában, Ázsiában, Ausztráliában.
Döntött a szakmai zsűri, az eredményhirdetésre március 26-án került sor a Szépművészeti Múzeumban, amely online módon is követhető volt.
1. helyezett: Grimshaw Architects
"Nagyon örül, hogy dolgozhattak ezen a koronaékszeren."
Megosztott 2. helyezett: Albert Wimmer
Megosztott 2. helyezett: AREP Group Architectes
3. helyezett: Zaha Hadid Architects + Finta és Társai Építészstúdió + Buro Happold + Abud Mérnökiroda + Land Italia
Megvétel: Kengo Kuma & Associates + M-Teampannon
(a mellékelt tervek az 1. helyezett pályamű munkája)